סוף סוף: רכבי ביטחון ממוגנים ליישובי גבול הצפון

    קובי פינקלר No Comments on סוף סוף: רכבי ביטחון ממוגנים ליישובי גבול הצפון

    הקרן לידידות תחלק רכבי ביטחון ממוגנים ליישובים על גבול הצפון. החלוקה תתקיים במהלך השבועות הקרובים בעלות של 7.5 מיליון שקלים, זאת לאחר שרכבים דומים שהקרן תרמה בדרום הצילו את חיי הקב"טים באירועי ה-7 באוקטובר

    צילום: חן שימל. הקרן לידידות
    12:21
    08.05.24
    רחל פסטג No Comments on לא ציווי: הפירוש המיוחד של האור החיים ל"קדושים תהיו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקרן לידידות תחלק רכבי ביטחון ממוגנים ל-9 רשויות מקומיות בגבול הצפון. המהלך, שייצא לדרך ויושלם בשבועות הקרובים, מתקיים במסגרת מאמצים לחיזוק העורף האזרחי בצפון. המבצע מצטרף לסיוע שמעניקה הקרן בכל רחבי הארץ. בין השאר, נתרמו מפרוץ המלחמה אפודי מגן, ערכות עזרה ראשונה, מגוניות ועוד.

    מטרת הרכבים הממוגנים החדשים שעלותם הכוללת כ-7.5 מיליון שקלים היא לאפשר לראשי רשויות ולקב"טים ביישובים סמוכי גדר מיגון בתנועה ולאפשר להם רציפות תפקודית במצבי הסלמה שונים.

    הרשויות שיקבלו רכבים ממוגנים הן שלומי, מטולה, קריית שמונה והמועצות האזוריות מעלה יוסף, גליל עליון, מרום גליל, מבואות החרמון, גולן ומטה אשר.

    לפני כשנה חולקו רכבים ממוגנים ביישובי העוטף בדרום. ב-7 באוקטובר, רכבים אלה הצילו את חיי יושביהם ואפשרו לכוחות להמשיך לנהל את הלחימה במחבלים ולהתנייד בין הישובים.

    קב"ט המועצה האזורית אשכול אילן איזקסון, שניצל בשבת של ה-7 באוקטובר בזכות רכב ממוגן: "במהלך אותו בוקר של ה-7 באוקטובר נכנסתי לרכב הממוגן והתחלתי לנסוע לכיוון בסיס החטיבה. בדרך ראיתי את המחבלים רכובים על אופנועים ושמעתי את היריות. מולי הגיעו שני טנדרים עמוסים במחבלים. בשל זהות הרכבים שלי ושלהם, הם המשיכו לנסוע לכיווני ללא ירי. כשאחד המחבלים זיהה אותי עם המדים הם החלו לירות, אך הרכב הממוגן הדף את כל הכדורים ואפשר לי להמשיך לדהור לעבר המועצה ולהעניק שם את הסיוע הנדרש. ללא הרכב הממוגן שקיבלנו כשנה וחצי לפני האירועים, לא הייתי כאן היום".



    0 תגובות